ماینینگ, مقالات آموزشی

راهنمای نگهداری و تعمیرات ماینر در مناطق با دمای پایین

راهنمای نگهداری و تعمیرات ماینر در مناطق با دمای پایین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

راهنمای نگهداری و تعمیرات ماینر در مناطق با دمای پایین

در برخی از مناطق سرد، دمای پایین ممکن است به منفی 10 تا 20 درجه سانتیگراد برسد، در حالی که دمای کاری مورد نیاز ماینر 0 تا 40 درجه سانتیگراد است. این مقاله به جلوگیری و رفع مشکلاتی مانند سوختن هش برد، هش برد و چیپ های از کار افتاده، حفاظت در دمای پایین، حفاظت در دمای بالا و خرابی ناشی از دمای پایین کمک می کند. (مقاله جتمع آموزش نگهداری و نصب ماینر هم حتما بخوانید)

بازرسی قبل از نصب ماینر

ممکن است در حین حمل و نقل پرتاب و ضربه خوردگی رخ دهد. ماینر را تکان دهید و مراقب هیت سینک های شل باشید. اگر ماینر صدای غیر عادی تولید کند، ممکن است هیت سینک به دلیل حمل و نقل لق شده باشد در این حالت نصب را ادامه ندهید.

دما در برخی مناطق سردسیر بسیار پایین است. پس از حمل و نقل طولانی قبل از رسیدن، دمای داخلی ماینر ممکن است کمتر از 0 درجه سانتیگراد باشد. پس از بازکردن تجهیزات، لطفاً آن را در دمای 25 درجه سانتیگراد (مانند هوای گرم در فارم ماینینگ) قرار دهید و قبل از قرار دادن در قفسه ها آن را به مدت 30 دقیقه گرم کنید.

نکته: هدف از گرم کردن بالا بردن دمای ماینر و در عین حال پراکنده کردن بخار آب داخل دستگاه است. مکانی که در آن پیش گرم کردن ماینر باید تا حد امکان خشک و بدون (کم) رطوبت باشد.

آماده سازی قبل از روشن کردن ماینر

ماینر باید بالای 0 درجه سانتیگراد کار کند و در دمای منفی 5 درجه سانتیگراد وارد حالت حفاظت می شود. اگر هوای ورودی ماینر کمتر از منفی 5 درجه سانتیگراد باشد، قبل از کار باید گرم شود. روش گرم کردن بدن به شرح زیر است:

جریان هوا را تنظیم کنید ماینر را بچرخانید و زاویه را تنظیم کنید تا هوای گرم تخلیه شده از دستگاه ماینر را برای گرم کردن به منطقه هوای سرد برگردانید. مقدار هوای ورودی و خروجی را تنظیم کنید (اطمینان حاصل کنید که هوای ورودی و خروجی بدون مانع باشد)، بنابراین دمای هوای ورودی را افزایش دهید.

توجه: هنگام پیش گرم کردن، سعی کنید ماینر را به طور یکنواخت گرم کنید تا از شرایطی مانند گرمایش شدید یک نقطه یا مسدود شدن هوا جلوگیری شود.

عملیات پس از بوت شدن ماینر

بررسی کنید که آیا سیستم عامل جدیدترین نسخه است (در مقایسه با نسخه های موجود در وب سایت رسمی سازنده ماینر). اگر آخرین نسخه نیست، باید قبل از راه‌اندازی استخر به آخرین سیستم عامل ارتقا دهید.

هنگام ارتقاء یک دستگاه از طریق صفحه وب، لطفاً از مرورگر پیشنهادی ما استفاده کنید: Google یا Firefox. استفاده از مرورگرهای دیگر برای ارتقاء ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. اگر مشکل زیر در حین ارتقا رخ داد، لطفاً قبل از ادامه ماینر را مجددا راه اندازی کنید.

راه اندازی ماینر

نکاتی در مورد ارتقاء سیستم عامل ماینر

لطفاً سعی کنید در ظهر سیستم عامل را ارتقا دهید، زیرا دمای پایین در این زمان به راحتی ایجاد نمی شود. شما باید زاویه و موقعیت ماینر را تنظیم کنید یا تجهیزات گرمایشی اضافی برای افزایش دما در ورودی هوا با توجه به شرایط واقعی مزرعه استخراج اضافه کنید. به طور خلاصه، سعی کنید از فعال کردن حالت حفاظت در دمای پایین خودداری کنید، در غیر این صورت، ماینر نمی تواند راه اندازی شود.

هنگام ارتقاء سیستم عامل، بهتر است به جای ارتقاء همزمان همه، یک قفسه را ارتقا دهید. اگر همه ارتقا داده شوند، زمانی که ماینرها به طور ناگهانی کار نمی کنند، حجم هوای گرم کاهش می یابد، جایی که دمای پایین جمعی تشکیل می شود. در صورت ارتقاء قفسه یکی پس از دیگری، قفسه های مجاور و مقابل در هنگام ارتقاء قفسه همچنان کار می کنند و مقداری هوای گرم از دست رفته می تواند وارد شود که نسبتاً بهتر است.

هنگام ارتقاء یک قفسه از ماینرها، ابتدا قفسه بالایی را ارتقا دهید و سپس به تدریج به سمت پایین ارتقا دهید. هنگامی که ماینرهایی که در قسمت بالایی قرار دارند در حال ارتقا هستند، بقیه ماینرها در قسمت پایین هنوز کار می کنند، که به دمای ورودی هوای دستگاه فوقانی کمک می کند تا نیازها را برآورده کند.

پس از تأیید اینکه دستگاه از آخرین سیستم عامل استفاده می کند، می توان استخر ماینینگ و IP را تنظیم کرد.

ماینر goldshell HS-BOX 470Gh/s

در طول عملیات تعمیر و نگهداری ماینر به موارد زیر دقت کنید

پس از تکمیل ارتقاء نرم افزار، اگر مشکل از دست‌رفتن هش‌برد (Missing hashboard) همچنان اتفاق می‌افتد، می‌توانید از عملکرد «locate» برای روشن کردن LED در صفحه مدیریت ماینر برای یافتن مکان ماینر استفاده کنید، سپس سعی کنید ماینر را برای چند دیقه از برق بکشید و منتظر بمانید و سپس آن را روشن کنید. اگر روش ذکر شده نمی تواند مشکل را حل کند، می توانید برق را خاموش کرده و ماینر را تکان دهید تا بررسی کنید که آیا صدایی از افتادن هیت سینک شنیده می شود یا خیر. اگر تراشه ها یا هیت سینک ها افتادند، باید تعمیر شوند.

هنگامی که دما بسیار پایین باشد، دستگاه به طور خودکار وارد وضعیت حفاظت می شود

ماینر goldshell CK Lite 6.3Th/s

نکاتی در مورد راه اندازی مجدد ماینر

هنگامی که ماینرهایی که قبلاً مجدداً نصب شده‌اند به طور غیرعادی کار می‌کنند، لطفاً از راه‌اندازی مستقیم در دمای پایین اجتناب کنید و از روش راه‌اندازی پیش گرمایش بالا استفاده کنید.

پس از اسکن و مشاهده غیرعادی بودن ماینر به دلیل دمای پایین، ابتدا باید دما را بهبود بخشید. مستقیماً روی راه اندازی مجدد در پس زمینه کلیک نکنید.

اگر دمای پایین به منفی 5 درجه سانتیگراد یا کمتر برسد، دستگاه حفاظت خودکار را فعال می کند. دمای کارکرد پیشنهادی ماینر 5-35 درجه سانتیگراد است.

ماینر Goldshell KD 6-29.2Th/s[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][martfury_products_carousel title=”ماینر” links_group=”%5B%7B%7D%5D” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.cryptalin.com%2Fproduct-category%2Fcrypto-miner%2Fasic-miner-%25d9%2585%25d8%25a7%25db%258c%25d9%2586%25d8%25b1%2F|||” cat=”asic-miner-%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b1″ brand=””][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]خرید ریگ ماینینگ – خرید کیس ماینینگ – خرید ریگ ماینینگ AMD – خرید ریگ ماینینگ INVIDIA – خرید ماینر ایسیک –  خرید ماینر MXC – خرید ماینر هلیوم[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

author-avatar

درباره کریپتالین Cryptalin Team 2

ما، تعدادی فارغ التحصیل رشته‌های دانشگاهی هستیم که فعالیت‌های متنوعی در زمینه‌های کامپیوتر، الکترونیک و مکاترونیک (شامل تدریس در دانشگاه، طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیکی، طراحی و ساخت انواع ربات، تعمیرات تجهیزات الکترونیکی، انجام پروژه های متعدد برقی و تاسیساتی در صنایع مختلف، خدمات نرم‌افزاری، برنامه‌نویسی و مشاوره و …) داشته‌ایم. هدف ما در کریپتالین، ارائه خدمات مهندسی و تأمین تجهیزات مورد نیاز صنعت کریپتوکارنسی و ارایه مشاوره های کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید